Series of publications by the institute

The publication series on “Studies on marketing of natural resources” presents recent research results and studies on marketing and innovation management of natural resources with all the fields of research related to the core topic. Particularly findings on agricultural markets and agricultural marketing, wood markets and wood marketing, marketing of renewable resources, quality management and quality assurance, sustainable product management, consumer behaviour concerning food, social-ecological responsibilities of entrepreneurs and related subjects are presented. These studies are set to reveal new and innovative approaches on how to responsibly handle natural resources, how related structures and behavioural patterns can be better understood and how future oriented patterns of action in relation to natural resources can be shaped.

Since 2016 the series of publications on studies on marketing of natural resources is published by Springer Gabler Verlag. Volume 3: Band 3: Meixner, O. und Mörl von Pfalzen, L. (2018): Die Akzeptanz von Insekten in der Ernährung, ISBN 978-3-658-21336-7 Volume 2: Pollhammer, E. und Meixner, O. (2017): Kommunikation der Corporate Social Responsibility in kleineren und mittleren Unternehmen, ISBN 978-3-658-16441-6 Volume 1: Westermayer, C. (2017): Unternehmer statt Unterlasser. Unternehmensrelevante Persönlichkeitseigenschaften in der Direktvermarktung, ISBN 978-3-658-15687-9 Volumes by the in-house publisher 2009-2016: ISSN 2074-1022 (Print: ISSN 2074-1936) Volume 9: Agrar- und Holzmarketing. Festschrift zur Emeritierung von Prof. Dr. Walter Schiebel (2016) Volume 8: Die Nutzung sozialer Medien in der Gastronomie (2015) Volume 7: Modellerweiterung zur Messung des Variety Seeking Behavior mittels Haushaltspaneldaten (2012) Volume 6: Wirtschaftlichkeitsanalyse der Sägenebenproduktverwertung in der Österreichischen Holzindustrie (2011) Volume 5: Carbon Footprint bei Lebensmitteln. Inhaltsanalytische Ermittlung relevanter Berechnungskriterien (2010) Volume 4: Premium-Tafelschokolade in Österreich. Trends und Potential des E-Commerce (2010) Volume 3: Das Angebotsverhalten der österreichischen Forstwirtschaft. Ökonometrische Schätzungen von Angebotsfunktionen (2009) Volume 2: Die Wertschöpfung der österreichischen Forst- und Holzwirtschaft inklusive nachgelagerter Branchen (2009) Volume 1: Agrarmarketing & Holzmarketing Research (2009) Editor Ao.Univ.Prof. Dr. Oliver Meixner (Editorship)
Ord. Univ. i. R. Prof. Mag. Dr. Walter Schiebel Institute for Marketing & Innovation
Department for Economics and Social Sciences
University of Natural Resources and Life Science
A-1180 Wien, Feistmantelstraße 4
Phone: +43 / 1 / 47654 / 73500
Telefax: +43 / 1 / 47654 / 73509 mioffice(at)boku.ac.at